Allt.

Slutspurt på skolan och fantastiskt mycket att göra.
Det är nu man hinna med att göra klart allt som man tänkt att göra, allt som man har gjort men inte har varit så genomtänkt och överhuvudtaget allt tänkbart som man kan tänkas vilja göra innan man slutar. Hmm...
Det betyder lergods, stengods, porslin, brukskeramik och skulptur samtidigt samt lite raku ovanpå alltihop. Och nästa vecka är det slututställning på Saltskog Gård i Södertälje (så om ni har vägarna förbi så...:).


Porslinslamm med drak-dräkt.


Cell-muggar


Råttan.

Mycket att göra alltså... men man kan inte alltid jobba. Ibland behöver man en paus och bara komma bort från allt. Då kan man till exempel åka på en kryssning till Finland. Det ska jag göra idag, med några kära vänner här från skolan, det ska bli spännande!
Eller så kan kanske koppla av med en film. Just nu kan jag rekommendera "Clash of the Titans" - grekiskt gudadrama med "han den där från Sagan om Ringen" och "han den där från Avatar". Svulstigt så det förslår. Har sett den en och en halv gång denna veckan redan.

Sen händer det lite allt möjligt på skolan.
Veckans...
...personer utanför mitt fönster: Tommy och Tommy, dom är världens finaste vaktmästare här på skolan. River träd gör dom, förfullt, här ute just nu. Värsta röjet alltså.
...maträtt: tårta. Lugnt tårta. Gärna i flera våningar, med grön pyntgelé, strössel, glasyr och kreativt utskurna frukter. Alientårtan var också fin.
... motto: "man haver vad man tager"
... fynd: en hel kasse superfina barnkläder i skolans container. Nån som har en två-treåring som vill ha en total makeover?
... diskussion: Har rört sig kring temat barn. Och Polen.

Kommentarer
Postat av: elin täuber

tänk att du har en blogg! den upptäckten gjorde mig glad.

2010-05-06 @ 21:34:37
Postat av: Tove

jag säger som ovanstående talare! Denna upptäckt gjorde mig mycket glad! Nu kan jag ju hålla stenkoll på vad du gör om dagarna! =)

2010-05-19 @ 08:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0