sjuk.

Vaknade idag och badade i min egen svett samtidigt som jag frös.

Feber är inte roligt, samtidigt som det är lite mysigt för allting blir liksom inbäddat i varm bomull (förutsatt att man inte är dödssjuk då såklart). Och så får allting mycket mer färger, oftast ljusgrönt och gult, och det är ju fint.

Jag blir nog ganska harmonisk när jag är sjuk, egentligen. Vandrar runt i mitt rum och plockar och småpysslar med saker. Är ganska nöjd. Idag har jag till exempel filat naglarna (var nog på högstadiet jag orkade med sånt sist) och läst veckotidningsföljetången ”I flygande drakens rike 5 – Einar Lagerwall berättar om strövtåg bland gudar och gamar och hur det gick till när man fångade den heliga fågelns kusin”.

Jag blir nog tant när jag är sjuk.

(en tant som önskar att hon hade starka barn som kunde komma och hjälpa henne och genomföra alla projekt som hon sitter i sängen och tänker ut, till exempel montera ner den där jävla hyllan ovanför skrivbordet, som jag inte orkar ta ner själv, för jag har feber).

 

Och så drömmer jag jättespännande drömmar, typ att jag blir ruvad av jättefåglar i ett bo av gräs och kokosflingor.

 

Nåväl, ingen verkstad idag men var uppe igårkväll och efter några koppar kaffe slutade det såhär:

i väntan på glasyrbränning alltså, få se hur det ser ut när det kommer ur ugnen. Ska bli spännande! Porslinsfigurerna har stått i min hylla ett tag i väntan på... nånting. Först tänkte jag såga lite i dom men det visade sig vara svårare än jag trott att såga i porslin, plus att jag fick bita ihop ganska rejält för att klara av att börja halshugga den lilla gulliga hunden med valpögonen. Var bättre att bara sätta den i ett hav av blod, tydligen :)

 

Nu ska jag sätta mig och läsa i  en helt fantastisk bok som heter "Spaced Out" av Alastair Gordon. Den handlar om hus som ser ut typ såhär:

The Spectral Passage, Aleksandra Kasuba, San Francisco, CA, 1975.

Interior view of Wholeo Dome, designed by Caroling, 1974, (photo, (c) Chuck Henrikson, courtesy wholeo.net)

 

Dagens tips från sjuktanten:

Gå in på bloggen och förundras över alla fantastiska hus och konstprojekt (gjorda i allt från tyg och jord till PVC-skum) här:

http://www.spacedoutthebook.net/overview.html

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0